Dezvoltarea și adolescența
Postat de Tineri pentru Tineri pe 03-10-2012 la ora 06:27:27

Pubertatea și adolescența

Pubertatea este perioada din viaţa noastră care face trecerea de la copilărie către adolescenţă şi este caracterizată printr-o serie de schimbări, ce apar aproximativ în perioada de vârstă 10-14 ani.

La băieți:
- Creşterea iniţială a testiculelor;
- Apariţia părului pubian;
- Prima ejaculare;
- Creşterea rapidă în înălţime;
- Schimbarea timbrului vocal;
- Creşterea părului pe corp şi pe faţă;
- Apariţia mirosului corpului;
- Apariţia acneei.

La fete:
- Înmugurirea sânilor;
- Dezvoltarea bazinului osos;
- Apariţia părului pubian;
- Prima menstruaţie (menarhă);
- Apariţia acneei şi a mirosului corpului;
- Creşterea completă a uterului şi a vaginului.

Adolescenţa este perioada vieţii noastre în care are loc maturizarea fizică şi psihică. Este o perioadă caracterizată prin conflicte cauzate de adaptarea la vârsta adultă şi de procesul de stabilire a identităţii:
- Ni se conturează personalitatea;
- Devenim interesaţi de sexul opus;
- Putem avea primele experienţe sexuale;
- Avem nevoie de intimitate;
- Vrem să fim independenţi;
- Ne stabilim o imagine asupra propriului corp;
- Ne conturăm propriul sistem de valori;
- Începem să stabilim obiective pentru viaţa noastră.

Adolescența are, la rândul ei, mai multe etape:

Adolescenţa timpurie: fete: 8–12 ani; băieţi: 10–14 ani.
- Începe să se îndrepte spre cei ca el;
- Ezită între rămânerea în starea de până atunci şi revoltă;
- Luptă pentru independenţă;
- Se poate simţi încurcat/ă, preocupat/ă de corpul lui;
- Poate avea experienţe sexuale (fără penetrare).

Adolescenţa mijlocie: fete: 13 –16 ani; băieţi: 14-17 ani.
- Continuă efortul de stabilire a unei identităţi separate de cea a părinţilor;
- Adesea devine altruist/ă şi idealist/ă;
- Interesat de întâlniri cu sexul opus, explorează relaţiile;
- Iubeşte intens, „cu disperare”.

Adolescenţa târzie: fete: peste 16 ani; băieţi: peste 17 ani.
- Îşi declară independenţa;
- Îşi stabileşte o imagine pentru corpul său;
- Iubeşte mai realist, se implică mai mult;
- Grupul de egali devine mai puţin important, îşi alege mai selectiv prietenii;
- Dezvoltă un cadru mai constant al valorilor, moralei, eticii;
- Îşi defineşte ţeluri în viaţă.


Caracteristici ale dezvoltării adolescentului

Independenţă: Adolescenţii vor să devină mai puţin dependenţi de părinţii lor, prin schimbarea centrului de gravitaţie de la părinţi către colegi. Această schimbare este puternică şi poate implica revoltă.

Identitate: Adolescenţii luptă pentru a se defini pe ei înşişi şi ceea ce vor să realizeze. Îşi dezvoltă identitatea rolului legat de genul lor (masculin sau feminin), o imagine pozitivă a trupului şi un sens al competenţei.


Intimitate: Adolescenţa este timpul pregătirii pentru relaţiile amoroase. Adolescenţii învaţă să exprime şi să-şi controleze emoţiile. Se dezvoltă capacitatea de a iubi şi de a fi iubiţi, precum şi aceea de a fi intimi în raport cu alţii.

Integritate: Adolescenţii ajung să îşi dezvolte un fundament pentru clasificarea valorilor. Părinţii le-au oferit o bază pentru a o face. Dar în perioada aceasta există alte influenţe uriaşe – colegii, mediile de informare, şcoala etc. Adolescenţii decid ce să creadă şi cum să se comporte.

Intelect: Capacitatea intelectuală a adolescenţilor creşte şi se schimbă de la gândirea concretă, extinzându-se şi la gândirea abstractă. Mulţi adolescenţi devin capabili de o gândire conceptuală şi pot înţelege un raţionament logic şi deductiv. Această capacitate crescută le poate mări respectul de sine. Unii adolescenţi tind să supraevalueze teoriile lor intelectuale şi să vadă lucrurile dintr-un punct de vedere idealist.

Last5
Postat de Sang pe 10-12-2014 la ora 11:38:51

Напиши коментар Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути:



Last5
*
*




Similare

Last5
Postat de Gerevem pe 23-02-2018 la ora 04:14:44
Articol
Cialis Preis Tadalafil cialis Onlinepharmacy. isotretinoin 20mg...

Postat de Justeffona pe 05-11-2017 la ora 23:38:55
Articol
Prevacid Buy Online Cytotec En Walmart cialis online Levitra Controindicazioni Italia...

Postat de CharlesReife pe 17-08-2017 la ora 19:02:00
Articol
More info!...

Postat de RobInom pe 17-01-2017 la ora 15:12:37
Articol
Clomid For Male Purchase Worldwide Levaquin 500mg Secure Ordering Pills online pharmacy Big ...

Postat de Lennypsype pe 10-01-2017 la ora 23:20:29
Articol
Review-uri, inclusiv medici cu privire la acest medicament, pe internet, puteți găsi o mulțim...


Newsletter


TagCloud
UE

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României


Random5
Articol
Ce este HIV

Ce este HIV?
HIV este virusul imunodeficienței umane (en. Human Imunodeficiency Virus). Cu alte cuvinte, este un virus care atacă sistemul imunitar al omului, făcându-l incapabil să se mai lupte cu bolile.

Cum se transmite?
Citeste mai mult
Articol
Sistemul reproducător masculin

• Testicule - Două glande localizate în scrot; produc şi depozitează spermatozoizii, începând cu pubertatea şi produc hormonul sexual masculin numit testosteron. Au nevoie de o temperatură mai mică cu un grad decât temperatura organismului pentru a produce spermatozoizi.

• Scrot - Înveliş în formă de sac, localizat dedesubtul penisului care conţine testiculele și le protejează; controlează temperatura necesară producerii şi supravieţuirii spermatozoizilor. Citeste mai mult
Articol
Ce este prezervativul

 Prezervativul este:
- o metodă contraceptivă de barieră, adică împiedică contactul spermatozoizilor cu ovulul; Citeste mai mult
Articol
Campania Îndrăznește să fii mare, seria 5

Dragii noștri,

În caz că le-ați ratat, mai jos aveți link-urile către pozele din seria V, Campania de vară ”Îndrăznește să fii mare!”, Costinești 2012:
Citeste mai mult
Articol
Implicare activă și valori

Dragi tineri,

Auzim des mesaje ca: ”Trebuie să se rezolve…!”, ”O să se facă…!”, ”S-a rezolvat…!”. Ne aducem aminte din gramatică de faptul că aceste mesaje sunt compuse la diateza pasivă. Ceea ce unii dintre voi ați remarcat deja este faptul că această formă de exprimare nu contribuie într-o manieră constructivă la o acțiune; ne transmite informații despre pașii care urmează să fie făcuți, însă nu ne spune cine îi va face, sau când urmează să se întâmple lucrul respectiv. În acest context, în mod automat, nu există o persoană responsabilă de acțiune, deci nu o va face nimeni.